Tropisch regenwoud in Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu Tropisch regenwoud in Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu

Tropisch regenwoud in Tortuguero

Door: Sandra en Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

17 Juli 2017 | Costa Rica, Tortuguero

'S ochtends om 6 uur werden we opgehaald door onze reisleider Mikie. Met nog 9 andere gingen we met de bus richting Tortuguero. Daarna met de boot verder, het tropisch regenwoud in. Tortuguero is namelijk alleen per boot, per vliegtuig of zwemmend te bereiken. Het was heel gaaf om te zien dat we steeds verder het regenwoud in gingen, afwachtend waar we terecht zouden komen. De Turtle Beach Lodge was echt heel mooi! Verschillende bomen, een zwembad, aan zee en houten slaaphutten. We kwamen in de middag aan en omdat we nu maar 1 dag hadden in Tortuguero wilden we zoveel mogelijk activiteiten doen. Samen met onze reisleider zijn we 's middags gaan kajakken. Nou, daar gingen we dan! Sandra voorop, camera in haar hand en ze was klaar om alle avonturen vast te leggen. Met de kajak door het regenwoud, geweldig! De rust die er is, de mooie omgeving en de gezelligheid samen. Na 3 uur kajakken hebben we vogels, vleermuizen, salamander, schildpad en apen gezien. Na het gezamenlijk diner met de groep ging we de "Turtle watch tour" doen. Ook hier gingen we met een groep naar het nationaal park waar we op een bankje lange tijd in het donker (je zag echt niets) moesten wachten. Er ging namelijk al een turtlespotter voor ons het strand op, om te kijken of de schildpadden eieren aan het leggen waren. Hij kwam ons halen en bracht ons naar het evenals donkere strand. Een schildpad legt in 3 stappen eieren op het strand. Als eerste worden de eieren in een zelf gegraven kuil gelegd, daarna worden de eieren met zand gecamoufleerd en als laatste keert de schildpad terug naar zee. Wij hebben een groene zeeschildpad van meer dan een meter groot op korte afstand 60 eieren zien leggen. Een mooie ervaring. Om half 1 's nachts gingen de beentjes omhoog na een indrukkende dag.

De volgende ochtend liep om 5.15 uur de wekker af om om 6 uur deel te nemen aan de boottour. Na deze tour en een ontbijt met de groep namen we afscheid en keerden we terug naar een wereld met mobiele netwerken.

• 20 Juli 2017 - 15:31

Suus Van Beurden:

Klinkt allemaal heel goed.

Toppers.

gr. Suus

• 21 Juli 2017 - 14:17

Suus Van Drunen:

Wauw jollanneke. Dat klinkt erg bijzonder. Lekker genieten hoor!