Step by step - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu Step by step - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu

Step by step

Door: Jolanda Verheijen

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

23 Juli 2016 | Brazilië, Ilha Grande

Joehoeeee daar zijn we weer :)

Donderdag (21 juli) hebben we besloten een wandeling te gaan doen in de bergen. Het weer laat het niet toe om een boottocht te gaan maken. We nemen de berg die dicht bij onze pausada (ons verblijf) begint. Het is de T10 route, van Abraão naar Lopes Mendes met een tussenstop op Praia de Palmas. Het is een afstand van 10 kilometer die zo'n 4 uur duurt. Nou daar gingen we dan, Jo met de enkelband om want dat is nog een gevoelig dingetje ;-). Al snel had Jo de pijp leeg, pfff een aantal maanden niet sporten ivm een blessure valt toch even tegen. Maar goed, we maakten regelmatig een stop en genoten van de natuur. Al snel hoorden we een groepje achter ons aankomen. Het waren 2 mensen uit Brazilië, 1 uit Amerika en de ander kwam uit Frankrijk en waren iets jonger dan ons. We raakten met ze aan de praat en besloten al snel met z'n zessen verder te gaan. Ze hadden muziek bij (speaker) en al pratend liepen we heel vlot verder. Al wandelend kwamen we aapjes tegen en moesten we onze familie even begroeten, fijn dat we die hier ook tegen komen :-). We kwamen de berg uitgelopen en liepen toen op het strand van Pouso, een enorm mooi strand. Met de groep hebben we selfie foto's gemaakt en liepen weer de berg op om naar het eindpunt te wandelen. Jo's conditie werd weer op de proef gesteld, pfff me spieren.... (lees: rood kupke en veel zweten) maar de groep hield (heel fijn) rekening met me. En daar kwamen we dan.... Joehoeeee het eindpunt gehaald, wauw wat een gaaf strand met hoge golven. Maarja door de hoge golven kwamen er geen bootjes om terug naar Abraão te gaan, dus maar weer terug te berg op om vervolgens een strand eerder de boot terug te nemen. Sowwww, de calorieën hadden we goed verbrand! We besloten om 's avonds met de groep te gaan eten en daarna zijn we met hen naar een Braziliaans buitenfeestje geweest op een pleintje, een band stond er te spelen en al dansend met een drankje in ons hand en de zee voor ons, genoten we van deze sfeer. Nadat de eerste regendruppels vielen wist de Braziliaanse jongen een leuke party aan het strand waar we binnen konden staan. Na heerlijk gedanst te hebben was het tijd om naar bed te gaan, wat een intensieve dag hebben we gehad.

Vrijdag (22 juli) met wat spierpijn kwamen we uit het bed om te kijken of de zon door kwam, neej helaas. We hoopten vandaag met de boot weg te gaan maar besloten om een relax dagje in te voeren. Nou ja relax, we moesten op de kamer er toch even uit voor de schoonmaak, dus maar een wandeling door de omgeving :P Daarna weer lekker terug naar de kamer en al lezend en slapend zijn we de middag door gekomen. Vanavond zijn we gaan eten bij een restaurantje aan zee, vanuit onze stoeltjes op het strand zo'n 5 meter van de zee. We hebben weer heerlijk gegeten. Het terras is sfeervol versierd met lampjes in de bomen, wauw wat is dit genieten! We kijken terug op een mooi plekje in Brazilië die we ontdekt hebben. Daarna liepen we op het zand terug naar de pausada om de koffers te pakken, morgenochtend staat er weer een nieuw avontuur op ons te wachten.

Slaap lekker allemaal

• 23 Juli 2016 - 19:40

Linda:

Nou Jolanda en Sandra, wat een super gave reis zijn jullie aan het maken! Geniet maar lekker!

Groetjes Linda

• 24 Juli 2016 - 00:48

Henny & Maggy:

Hallo Jolanda en Sandra, wat leuk toch om zo maar wildvreemde mensen te ontmoeten op zo'n wandeling en
    dan gezamenlijk verder te gaan rekening houdend met je blessure, dat is dan toch prachtig.
    Wij genieten van jullie verhalen.

Maggy en Henny.

• 24 Juli 2016 - 10:37

Mirjam En Jos.:

Hallo dames,
    wat fijn Jo, dat je geen last van je blessure hebt tijdens het dansen :-)
    of hoopte je stiekum de berg op gedragen te worden door een paar sterke boys?
    Mooie verhalen, blijf genieten.

• 24 Juli 2016 - 13:39

Ria Pluk:

Wat fijn dat jullie zo genieten ,heel leuk om te horen allemaal !!
    Geniet nog fijn verder veel plezier ! Liefs Chris en Ria