Argentijnse watervallen - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu Argentijnse watervallen - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu

Argentijnse watervallen

Door: Jolanda Verheijen

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

26 Juli 2016 | Argentinië, Puerto Iguazú

Tegen de tijd dat jullie dit is lezen is het ochtend, dus goedemorgen (bom dia)!

We hebben weer een geweldige dag gehad. Vanochtend, (25 juli) werden we om 7.15 uur opgehaald door onze lieve reisgids om de Argentijnse watervallen te bezoeken. Allememachies, dat is vroeg opstaan in de vakantie :-) Vandaag is Miriam jarig (mams van Sandra), hoera gefeliciteerd! Na 20 minuten kwamen we aan bij de Braziliaanse grenscontrole, daar heeft onze reisgids de papieren ingevuld en door het vroege tijdstip konden we er redelijk vlot doorheen. Direct daarna kwamen we bij de Argentijnse grenscontrole en kregen we een mooie tempel erbij in ons paspoort. Daar werden we goed gecontroleerd, even het raampje van de auto open maken of ons te identificeren. Daarna gas erop!! Eén lange rechte weg naar Argentinië, met aan onze rechterzijde Paraguay. Om 8 uur kwamen we netjes voor de ingang van het park afgezet. Met een treintje zijn we naar het 1e deel van het park gebracht. We waren als eerste richting het pad naar de "devil's throat". Dit is een 80 meter hoge waterval waar het water continu met donderend geraas omlaag komt en is tevens de grootste en meest spectaculaire waterval die bekend staat als één van de Zeven Wereldwonderen. Door de mist en neveling die onstaat door de kracht van de waterval waren onze poncho's weer nodig. Daarna liepen we zowel de blauwe (2e deel) als de rode (3e deel) route in het park. Tijdens de blauwe route konden we de watervallen vanaf beneden bekijken. Via paden liepen we langs verschillende watervallen. De rode route liet ons de watervallen van bovenaf zien. Van het wandelen kregen we honger en onze gids had een tafeltje in het restaurant gereserveerd. En wat gingen we hier eten.... Natuurlijk een Argentijnse steak van de barbecue ! Mmm jammie! Hierna liepen we weer terug naar het treintje die ons terug bracht naar de ingang. Op het station zagen we waarom we vanmorgen zo vroeg vertrokken waren, een hele lang rij mensen. Onze lieve gids bracht ons terug naar het hotel, waar we eind van de middag even konden relaxen en bijkomen van alle indrukken van afgelopen 2 dagen. Het koffertje is alweer gepakt, tandjes weer gepoetst, billen weer schoon, wij gaan lekker slapen.

Tot de volgende keer in Pantanal (groot natuur en dierenpark in West Brazilië)

Ciao Sandra en Jolanda

• 26 Juli 2016 - 07:23

Sanne:

Wauw wat een een mooie ervaringen..en wat beleven jullie veel leuke dingen..erg leuk om te lezen tijdens t ontbijt:) geniet ervan meiden xxx

• 26 Juli 2016 - 16:38

Djonina:

Wowwie echt super om te lezen. Wij vandaag dagje dolfinarium gehad. Geniet se nog dames! !!

• 27 Juli 2016 - 11:10

Mirjam En Jos:

Leuke verhalen, blijf genieten!!

• 27 Juli 2016 - 23:04

Maggy En Henny:

Super te lezen wat jullie allemaal zien bij Foz de Iguazu zou het graag ook gezien hebben, maar hopen er ook nog eens te komen !! Fijn dat jullie zo ontzettend genieten!!

Maggy en Henny.