Vulkaan, kraters en hot springs! - Reisverslag uit Rincón de la Cruz, Costa Rica van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu Vulkaan, kraters en hot springs! - Reisverslag uit Rincón de la Cruz, Costa Rica van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu

Vulkaan, kraters en hot springs!

Door: Sandra en Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

22 Juli 2017 | Costa Rica, Rincón de la Cruz

Na een autorit van 4,5 uur door dorpjes, bergen en over de autosnelweg was het toch nog even zoeken om in Rincon de la Vieja te komen. Het laatste stukje hebben we hulp gehad van vriendelijke mensen die ons de weg wezen. Overal waar we komen zijn de mensen behulpzaam en vriendelijk. Onze lodge ligt op een berg, verre weg van een grote woonplaats maar boerderijen en scholen komen we genoeg tegen. Daar kwamen we dan aan, in een prachtige groene omgeving. Even wennen dat we in the middle of nowhere zitten. De lodges liggen op verschillende hoogtes en natuurlijk worden wij bovenaan geplaatst. Een hele klim maar ook vandaag worden onze spiertjes weer gebruikt. Nadat we een hapje aldaar hebben gegeten, hebben we de klamboe opgehangen en zijn we een boekje gaan lezen omdat het hier al vroeg donker is. Na 1 hoofdstuk gingen de luikjes al dicht en hebben we aardig wat uurtjes geslapen.
De volgende ochtend maakte een medewerkster een heerlijk gevulde omelet voor ons klaar, jammie! Met deze nieuwe energie zijn we op tijd richting de vulkaan gereden (Park Nationaal Rincon de la Vieja). In 2,5 uur zijn we door het park gelopen en hebben we diverse kraters gezien. Het begon met wat stoom en al snel zagen we het water bij de volgende kraters koken. Een enorme stank kwam er vanaf, de geur rook naar rotte eieren. Wat een bijzonder natuurverschijnsel! Weer iets om van onze bucketlist af te tekenen. Nadat we een broodje op hadden zijn we naar de hot springs gegaan. Deze liggen midden in de natuur. De bikini hadden we de ochtend al aangedaan dus we konden meteen het water in plonzen. Maar ja "hot" springs, dat is heter dan we dachten. Snel eruit en langzaam wennen aan de hete temperatuur die afkomstig is van de vulkaan. Vervolgens mochten we elkaar insmeren met modder, heerlijk kliederen om daarna in de rivier schoon te spoelen. Om onze huid volledig te reinigen gingen we naar diverse warme baden om tot rust te komen. Met een tuinslang werden de baden op verschillende temperaturen gebracht, het is anders te heet om hierin te stappen. De avond viel weer vroeg en daarom hebben we tijd voor ons verslag. De wekker is op tijd gezet en de plannen zijn om naar Liberia te gaan. Deze stad staat bekend als witte stad omdat hier de meest koloniale huizen gemaakt zijn van een vulkanische steensoort. Onze eindbestemming is Tamarindo, waar we 2 dagen heerlijk gaan genieten van het strand met hopelijk mooi weer.

• 23 Juli 2017 - 09:05

Suus Van Beurden:

Top

• 23 Juli 2017 - 09:44

Irene Van Zanten:

Wat een mooie verslagen schrijven jullie toch ben er helemaal in vakantie stemming van gekomen, hier in ons Nijmegen is de 4daagse weer voorbij en is er weer wat rust in de stad het heeft zaterdagavond flink geregend en al het bloed zweet en tranen zijn weer van het wegdek afgespoeld. Dus chicaas geniet van jullie reis en neem er 1of2 op het leven liefs Irene

• 23 Juli 2017 - 15:54

Jos En Mirjam Arts:

Hoi Jo,
    we hebben net, na een enerverende vakantie in het Sauerland,jullie reisverslagen gelezen.
    Wat een mooie verhalen, we genieten helemaal mee met jullie.
    We kunnen ons voorstellen, dat je een paar daagjes rust wilt hebben aan het strand, maar daarna....ga de avonturen weer opzoeken.
    Wij gaan dadelijk uit eten met Tiny en Ellie, ook zeer avontuurlijk.
    Liefs, Mirjam en Jos.

• 23 Juli 2017 - 16:34

Elly Verheijen:

Hoi Jolanda en Sandra,

Jos en Mirjam waren net iets eerder met het lezen van jullie prachtige verslagen.Net terug uit het Sauerland. Altijd heel erg leuk om deze verhalen te lezen. Geniet samen van al dit moois! Kijk uit naar jullie volgende avontuur!!

Veel liefs, Pap en Mam.

• 23 Juli 2017 - 19:55

Chris En Ria :

Oh wat fijn dat jullie het zo mooi hebben daar !!
    Heel mooi om te lezen !!
    Geniet nog lekker verder van al dat moois , ook op tijd rust he !!
    Veel liefs Chris en Ria

• 24 Juli 2017 - 02:10

Jolanda Verheijen:

Lief al jullie reacties. Leuk om te zien dat jullie meegenieten en ons volgen. Vandaag hebben we bij aankomst van het hotel alleen maar op ons bedje bij het zwembad gelegen. Lekker ff niks! En Irene, vanavond hopen we een goede borrel te pakken! :)

• 24 Juli 2017 - 09:41

Suus:

Gaaf Jollanneke,, Klinkt allemaal erg mooi, misschien Costa Rica ook maar op mijn lijstje zetten ;)
    Geniet er lekker van samen! Veel plezier!