Jaco - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu Jaco - Reisverslag uit Jacó, Costa Rica van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu

Jaco

Door: Sandra en Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

27 Juli 2017 | Costa Rica, Jacó

Buenas noches (goedenavond)!
De autorit naar Jaco is onze reuze meegevallen, goede wegen waardoor we goed door konden rijden. Onderweg kwamen we langs een rivier waar we een stop hebben gemaakt omdat er krokodillen te zien waren. Een Tica (persoon uit Costa Rica) wees ons op deze bezienswaardigheid. Vorig jaar hebben we al vele kaaimannen gezien maar toch maakte deze grote krokodillen indruk bij ons. Na zo'n 4 uurtjes rijden kwamen we aan in het plaatsje Jaco. Tijdens het inchecken bij het hotel bleek dat de eigenaar een Nederlander was. Ff een babbeltje gemaakt om de ins en outs te bespreken. Al was hij al 23 jaar geen Hollander meer, toch liep hij nog steeds op klompen. De activiteiten en het strand (zwart zand en apart volk) vielen wat tegen en hebben daarom gekozen om bij het zwembad het spel: skip-bo te gaan doen en verder veel relaxen. Tijdens het avondeten was er een grote stortbui en besloten we om lekker naar onze kamer te gaan. Op de wegenkaart hebben we de route tot heden met een stift uitgetekend. We hebben al heel wat kilometers erop zitten, circa 800 kilometer.
Gister hebben we ook een rustig dagje gehad, wederom bij het zwembad de dag doorgekomen. Vanmorgen opgestaan met flinke muggenbulten, een klamboe ophangen was niet mogelijk. Ach ja, het hoort erbij in dit land.
Het zonnetje scheen al, onze koffers weer gepakt, een ontbijtje achter de kiezen dus een mooie start om naar Manuel Antonio te gaan.

• 28 Juli 2017 - 10:03

Elly Verheijen:

Hoi Meiden,

Weer veel gezien, ook lekker rustig aan gedaan, daar hebben jullie ook vakantie voor!
    Geniet nog van de al weer laatste bestemming!

Liefs pap en mam xxx

• 28 Juli 2017 - 10:52

Irene Van Zanten:

Ola chicaas, wat een avontuur weer, en dan die rotmuggen als het maar geen tijgermuggen zijn. Wel blijven genieten van jullie reis, ff de accu opladen en dan erweer tegenaan, maar tot die tijd relax en geniet van de cultuur en mooie mannen. Liefs Irene

• 31 Juli 2017 - 15:19

Suus Van Drunen:

ha Jolanda!

Klinkt weer erg gezellig! Mooie verhalen en veel gezien (en gereden) gaaf hoor!

geniet nog van de reis!

Grt. suus