Braziliaanse watervallen en de regenboog - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu Braziliaanse watervallen en de regenboog - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu

Braziliaanse watervallen en de regenboog

Door: Jolanda Verheijen

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

25 Juli 2016 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Dag lieve kinders en volgers,

Gister (23 juli) zijn we op de boot gestapt en hebben we Ilha Grande achter ons gelaten. Na 40 minuten kwamen we aan op de bewoonde wereld, Angra dos Reis. Daar stond een busje op ons te wachten die ons na 2,5 uur rijden naar het vliegveld in Rio de Janeiro bracht. Het eerste team van de Olympische spelen (Groot Brittannië) kwamen we al tegen. Toen was het half 5 en mochten we boarden, bij vliegmaatschappij Gol, voor ons totaal onbekend maar wat een enorme beenruimte zeg! En ohja je krijgt voor een vlucht van 2 uur en een kwartier zomaar een snack en drinken, gratis....! Goh daar kan Nederland nog wat van leren. Langs ons zat een Braziliaans gezin waarvan de dochter Engels sprak en ze was maar al te nieuwsgierig naar onze verhalen. De vlucht vloog hierdoor voorbij en landden we in Zuid Brazilië, Foz du Iguaçu. Een wat oudere reisgids (lees adhd typetje) stond op ons te wachten en bracht ons naar het hotel. Hij had hele verhalen in de auto en vertelde ons dat we morgen een hele bijzondere dag zouden hebben. Nou dat betekende op tijd naar bed want we moeten de volgende dag energie hebben voor die man :-)

Vandaag (24 juli) worden we om 9 uur opgehaald bij het hotel door onze ouwe druktemaker, uhh erg lieve reisgids. Maar voordat we het hotel verlaten laten we onze zangtalenten horen want Esther is jarig (zus van Jo). Hieperdepiep hoera! Tevens kreeg Jo van moeders een berichtje dat ze prijs had bij de postcodeloterij, even dacht Jo: niet meer naar huis! Het was geen tonnetje maar een koffertje. Nou stuur die maar op want die kunnen we hier wel gebruiken ;-) Daar zaten we dan in de auto, we moesten nog even wakker worden maar meneertje was al druk. Op naar de Braziliaanse watervallen!! Geen wachtrij voor ons bij de ingang want ons meneertje regelde ALLES voor ons (zo lief). Zo'n 5000 mensen bezoeken dagelijks de watervallen en gaan middels bussen naar de watervallen maar San en Jo hadden ons meneertje en kregen een privérit met zijn eigen auto door het park. We startten vooraan op de route, wauw, gaaf zeg en meteen zaten we in de rol van de Japanners, overal menen we foto's van te moeten maken ;-) Al lopend middels een pad kwamen we steeds grotere watervallen tegen en de selfiestick maakte zijn overuren. Het enorme geluid van de waterval maakt het heel bijzonder. Toen kwamen we aan bij een ontzettend grote en indrukwekkende waterval. Met verbazing staan we ook nog eens te kijken dat we de volledige regenboog (in het water) kunnen zien. Helppp!! Dromen wij nou of is dit echt? 2 grote big smiles kwamen op onze gezichten, wat is dit gaaf, wat een mooi natuurfenomeen. Dusss, nog meer foto's maken en ohja af en toe een filmpie maken maar we kunnen nooit vastleggen wat we vandaag gezien hebben. Hierna zijn we met een boot naar één van de grote watervallen gevaren om deze zo dichtbij mogelijk te zien. We waren goed voorbereid want we hadden poncho's meegenomen en droge kleding want we zouden een volledige douche krijgen bij de waterval. Daar gingen we dan (jaja vrijwillig ;-)) op naar de douche! Net wanneer wij dachten dat we op de volgende boot moesten wachten, werden we toch nog even helemaal voorin gedropt, nou dat hebben we geweten! Laten we nu precies aan die kant zitten waar de watervallen zijn. "Lieve hemel", wat een water! Geen poncho houd zoveel water tegen en alles wat zeiknat! Net wanneer we dachten een relaxte tocht terug zouden krijgen, dacht de stuurman daar anders over, FLATS, weer een golf water precies over ons heen. Er was niks meer aan te doen, we waren helemaal totaal doorweekt. Grote lol en de lachspieren waren weer goed gebruikt. Daarna lekker naar het hotel en hebben 's avonds een heerlijke visspies gegeten in een restaurant vlakbij het hotel. De straten zijn slecht onderhouden, je ziet veel hotels en restaurants.

Morgen gaan we naar de Argentijnse watervallen, dus wij gaan nu slapen.

En nu maar vlug naar jullie warme nestje,
en denk erom, oogjes dicht en snaveltjes toe!

• 25 Juli 2016 - 05:09

Wendy :

Wat leuk om te lezen! Heel veel plezier nog

• 25 Juli 2016 - 08:43

Maggy:

Oh meiden, jullie hebben het gedaan wat Henny en ik nog op ons lijstje hebben staan!
    Ik geloof jullie meteen dat dit met geen woorden te beschrijven is zoveel moois dat jullie zien! Wij, Henny en ik, kijken uit naar jullie volgende verslag!
    Genietse van al dat moois! Groetjes Henny & Maggy

• 25 Juli 2016 - 09:35

Elly:

Hoi Jolanda en Sandra,

Wat hebben jullie al weer heel veel moois gezien.
    Super fijn voor jullie dat alles goed verloopt.
    Een prive gids, wat een luxe!!!!
    Lekker genieten!

Liefs van ons xxx