Zon, zee, zwemmen.... Pipa! - Reisverslag uit Tibau do Sul, Brazilië van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu Zon, zee, zwemmen.... Pipa! - Reisverslag uit Tibau do Sul, Brazilië van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu

Zon, zee, zwemmen.... Pipa!

Door: Jolanda Verheijen

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

05 Augustus 2016 | Brazilië, Tibau do Sul

Op maandag (1 augustus) werden we 's middags om half 1 bij het hotel opgehaald. Met een luxe bus (Marco polo) werden we na een reis van 4 uur gedropt bij het vliegveld Campo Grande. Vrij snel konden we het vliegtuig instappen en na 2 uurtjes kwamen we aan in Saõ Paulo. Op dit vliegveld was de sfeer wat grimmig, de toegangsdeuren naar de winkeltjes en restaurants waren afgezet en de digitale schermen waar de vluchten op staan werkten niet. Van stroomuitval was geen sprake! Er was genoeg grondpersoneel dus die kwamen naar ons toe om de gate aan ons door te geven. We moesten tenslotte flink doorlopen want er zat een half uur tussen het landen en vertrekken naar alweer onze volgende vlucht, namelijk Receife. Tijdens deze vlucht van 3 uur hebben we goed geslapen en al snel stonden we met onze koffers alweer buiten bij onze volgende chauffeur. Hij bracht ons na 4 uur rijden aan in Pipa! Yesss een strandvakantie, even geen wekker maar doen waar we zin in hebben. Pipa is een voormalig hippiedorp, een levendig plaatsje die erg populair is bij de Brazilianen. Zon, zee, strand en vele barretjes en leuke restaurants. Elk huisje of winkeltje heeft een andere kleur. Moe (het was na 17 uur reizen toch vermoeiend) stapten we uit de auto en stonden we voor een super de luxe mega groot resort. Na het inchecken kregen we de sleutel van de kamer, wat een paradijs! De kamer, het zwembad, het ontbijt, de tuin, alles is prachtig. Dromen we nu of is dit echt?! Knijpen heeft geen zin, alles is in het echt!! Ons doel was om te relaxen, nou dat is helemaal gelukt, wat een ontspannen sfeer hangt er hier. Elke ochtend nadat we een heel goed ontbijt op hadden liepen we naar een strandje zoals: Praia do Amor, Praia do Centro of Praia dos Golfinhos. Het strand Praia dos Golfinhos kon je alleen bereiken via het strand van Praia do Centro en we moesten rekening houden met eb en vloed want als het vloed was kon je niet meer heen of terug. 's Middags lagen we aan het super de luxe zwembad van het hotel. Elke dag tikte de thermometer 30 graden aan :) Eind van de dag deden we nog even een tukkie op de kamer en daarna een happie eten in het gezellige dorp. Morgenmiddag om 3 uur (bij jullie 8 uur 's avonds) worden we opgehaald door een chauffeur die ons naar vliegveld in Natal brengt. Op zondag 7 augustus om 13.00 uur zetten we na 23 dagen rondreizen door Brazilië onze voeten weer op Nederlandse grond. We hebben even een slikmomentje, oef wat hebben we een mega ge-wel-dig-e vakantie gehad. Wauw wat was dit avontuur vet! Het is snel voorbij gegaan maar we hebben genoten van elk moment en elke bestemming! Wij willen jullie heel erg bedanken voor het mee genieten van onze prachtige reismomenten en het was telkens leuk om jullie lieve en mooie reacties te lezen! We hebben tijdens onze reis heel veel foto's gemaakt dus bij deze: kom maar snel langs om deze te bekijken met een glaasje wijn of bier erbij :)

Veel liefs van twee super enthousiaste dames!

We love Brasil ❤

• 06 Augustus 2016 - 00:07

Maggy:

Sim meninas, helaas is het bijna voorbij...
    Nog even lekker luieren en genieten en dan wensen Henny en ik jullie een hele goede terugreis. Niet getreurd, want jullie dragen hele mooie herinneringen mee aan een fantastische vakantie en hele bijzondere indrukken.
    Glaasje wijn en een biertje komen wij drinken om dan de foto's te mogen bewonderen. Soms voor ons ook mooie herinneringen aan Rio, want jullie andere reisdoelen moeten wij nog eens gaan doen..!

Goede reis!

Henny & Maggy

• 06 Augustus 2016 - 08:41

Cor:

Goed om te lezen dat jullie het zo fijn hebben gehad! Helaas vliegt de tijd dan wel voorbij....
    Mooie avonturen hoor! En leuk om te lezen, ik ben daardoor benieuwd naar de foto's. Nog even genieten en goeie terugreis!!

Grt. Cor
    Xx

• 06 Augustus 2016 - 10:11

Tiny En Elly:

Hallo Jolanda en Sandra,

Wat een mooie, spannende en leuke verhalen hebben we mogen lezen.
    Jullie hebben echt genoten van deze fantastiche reis die nog heel lang op jullie
    netvlies zal blijven staan. Super voor jullie!

Een heie goede de terugreis en tot morgen.

LIefs pap en mam xxx

• 06 Augustus 2016 - 11:25

Mirjam En Jos.:

Hallo dames,
    jullie hebben een prachtige vakantie gehad en wij hebben genoten van jullie verhalen.
    Geniet nu nog even van het strand en daarna een goede reis terug.