High in the sky (vlucht en Christusbeeld) - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu High in the sky (vlucht en Christusbeeld) - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Jolanda Verheijen - WaarBenJij.nu

High in the sky (vlucht en Christusbeeld)

Door: Jolanda Verheijen

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

18 Juli 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Ja hier is dan het 1e verslagje uit Brazilië!

Eenmaal op Schiphol aangekomen mocht je exact maar(!) 23 kilo meenemen, dus Jo moest weer de kilo's verdelen. Ben ik eindelijk een paar kilo's afgevallen, zitten de kilo's me nog in de weg. Daarna zij we het vliegtuig ingestapt en in no time waren we in Lissabon (Portugal) waar we een tussenstop hadden. En daar stonden we dan in de rij te wachten op ons grote vluchtuig die ons naar het mooie avontuur brengt. Direct kregen we in het vliegtuig eten en al snel lagen we knock-out in dromenland. De reis verliep goed en we hebben vele uurtjes geslapen. En toen.... Toen waren we gewoon in Rio de Janeiro!! Wauwie! Het vliegveld is al versierd voor de Olympische spelen. Het was nog even spannend omdat we lang op onze koffers moesten wachten maar het wachten wordt beloond ;-) Daarna liepen we naar de uitgang en daar stond een meneer met het bordje met onze namen erop en kregen we een privé rit naar het hotel. Toen we daar aankwamen en het bed aanraakte waren we doodop en zijn vroeg gaan slapen.

Na een lekker ontbijt zijn we vanochtend gestart met een 3 uur durende fietstocht door Rio. We begonnen met wat regen druppels en later scheen de zon door die gelukkig niet meer weg wilde :-) Vanuit het strand Copacabana zijn we door een aantal wijken door de stad gefietst. Indrukwekkend zijn de favela's (kleurrijke wijk met armoede in de bergen) waar we dinsdag een excursie hebben geboekt. Gelukkig zijn we nog geen criminaliteit tegen gekomen, de mensen zijn vriendelijk en behulpzaam en aan politie geen gebrek. Daarna zijn we middels een busje naar het Christusbeeld geweest. Jeetje wat is dat hoog! Vanuit daar kan je de gigantische stad bekijken en het uitzicht is mega groot. Een kippenvel momentje, zo indrukwekkend maar ook zo koud op de berg, brrr. We gaan nu een hapje eten en op zoek naar een gezellige braziliaanse show.

Caio caio

Sandra en Jolanda

• 18 Juli 2016 - 08:38

Ella:

Leuk die eerste update!! Klinkt als een goed begin.. Veel plezier nog! xx

• 18 Juli 2016 - 14:35

Maggy:

Hallo Jolanda, wat leuk om te lezen hoe jullie het naar je zin hebben! Wat ook leuk is om te lezen waar Henny en ik ook zijn geweest.Immens groot, hè, het Cristo beeld!!! Uitzicht vandaar ook zo mooi en vergeet niet naar de Suikerberg te gaan, dit is ook een echte aanrader....

Tot het volgende verslag!

Groetjes, Maggy

P.'s. Geen ciao, ciao...., maar até logo!

• 18 Juli 2016 - 18:05

Jos En Mirjam :

Hoi Jolanda, tjonge toch te veel kilo's!!
    Gelukkig is alles goed gekomen en genieten jullie nu met volle teugen.
    Zijn benieuwd naar jullie volgende avonturen.
    Groetjes, Mirjam en Jos xxx

• 21 Juli 2016 - 06:45

Wendy:

Hey Jolanda,

Leuk om te lezen hoe jullie vlucht en eerste dag daar is gegaan. Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen. Heel veel plezier daar!!